27 Σεπτεμβρίου 2015

Αλλάζει ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας-Ποιοί ιδιοκτήτες αυτ/των επηρεάζονται...


Στο Υπουργείο Οικονομικών θεωρούν πως υπάρχουν αδικίες στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και πρέπει να διορθωθούν με την εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας - Την... "λυπητερή" θα την πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά=====>> - Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο Ι.Χ θα επιβαρυνθούν 
- Οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στα μέσα Οκτωβρίου σε διαπραγμάτευση με την τρόικα.
Την αύξηση των κρατικών εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά με επιβάρυνση όσων έχουν φοροδοτική ικανότητα επιδιώκουν στο υπουργείο Οικονομικών. Στο υπουργείο Οικονομικών, θεωρούν ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας ειδικά για τα οχήματα που έχουν πάρει για πρώτη φορά πινακίδες από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά είναι άδικος. Να σημειωθεί ότι για τα παραπάνω οχήματα τα τέλη υπολογίζονται μόνο με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. 
Δύο παραδείγματα: 
- ΄Ενα καινούργιο όχημα 3.500 κυβικών (μοντέλο 2015) και λιανικής τιμής 100.000 € επιβαρύνεται σήμερα με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 507 €. Όχημα της ίδιας μάρκας με τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά μοντέλο του 2007 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 1.320 €. 
- ΄Ενα καινούργιο όχημα 2.000 κυβικών λιανικής τιμής 40.000 € επιβαρύνεται σήμερα με τέλη κυκλοφορίας ύψους 135 €. Αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας αλλά μοντέλο του 2005 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους 660 €.
Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα παραπάνω είναι αδικίες και πρέπει να διορθωθούν με την εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας. Δηλαδή να πάμε σε αύξηση των τελών για σχετικά καινούρια οχήματα τα οποία ναι μεν είναι λιγότερο ρυπογόνα, αλλά είναι υψηλής εμπορικής αξίας και ανήκουν σε νοικοκυριά με αυξημένη φοροδοτική ικανότητα. 
Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο θέλει να αλλάξουν από φέτος τα τέλη κυκλοφορίας με την εισαγωγή νέων κριτηρίων για τον υπολογισμό τους. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται: 
-Η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. 
-Η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού Ι.Χ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο Ι.Χ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα Ι.Χ επίσης θα επιβαρυνθούν. 
-Η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. "Όποιος έχει ένα οικογενειακό Ι.Χ και ένα "χιλιάρι" για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί", λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. 
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να αυξηθούν τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας και οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στα μέσα Οκτωβρίου σε διαπραγμάτευση με την τρόικα. Πηγή: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.